Mexico Interior Minister Francisco Blake Mora says Government is Winning the Drug War

NATIONAL ASSOCIATION OF FORMER BORDER PATROL OFFICERS
 Visit our website: http://www.nafbpo.org
Foreign News Report

The National Association of Former Border Patrol Officers (NAFBPO) extracts and condenses the material that follows from Mexican and Central and South American on-line media sources on a daily basis. You are free to disseminate this information, but we request that you credit NAFBPO as being the provider.

To subscribe, click here

*************************************************

PROPOSAL FOR COMPREHENSIVE IMMIGRATION ENFORCEMENT AND REFORM

*************************************************

El Universal (Mexico) 12/1/2010

Government is Winning the Drug War

(Oaxaca, Oax) Interior Minister Francisco Blake Mora said the fight against organized crime and drug trafficking is weakening its structure and will be won by Mexico.

Interviewed on leaving an inauguration here, Blake said this administration will reach higher levels of security. He continued that the fight against organized crime is decisive and defined by the presence of armed forces in the places with the most violence. He stressed that the government must have more interaction with its citizens while strenghthening the basic fundamentals of institutions (infrastructure).

http://www.eluniversal.com.mx/notas/727264.html

____________________

La Hora (Guatemala) 12/1/2010      

 Worrying about Hatred of Women

(Los Amates, Izabal) Femicide and violence against women has put Guatemala in the eye of the international community, as it has the second highest death rate for women in the world. Even with the laws, 99 per cent of these crimes remain unpunished. The report said the media misreports these deaths as just events without highlighting any motives. As an example, the landmark case of the Suray sisters in May 2009 had significant space devoted to the invetigation and judicial process, but not the sentence. Although one of the children witnessed a robbery in her aunt’s home and was threatened, the media did not condemn that act. In the end, the offenders were each sentenced to 163 years in prison.

http://www.lahora.com.gt/notas.php?key=77247&fch=2010-12-01

____________________

Diario (Mexico) 12/1/2010

Assassin 18 years of age Arrested in State of Mexico

(Tlalnepantla, Estado de Mexico) Two men, 18 and 34 years old, and both from Uruapan, Michoacan, were arrested for 28 homicides. The arrests came after the discovery of two bodies on Nov. 25. One subject said he began killing at 16 years old, participated in at least 23 murders and was involved in 28 more. The second subject took part in six murders. They said they were protected by a municipal policeman, who was paid 10,000 pesos ($808 US dollars) a month to alert them to police operations or surveillance. The state attorney general said there were 806 homicides in the state betweent January and October 2010.

http://www.diario.com.mx/notas.php?f=2010/12/01&id1c1745d8a88f7e5f049c65aeacd1ba0a

_____________________

Milenio (Mexico) 12/1/2010

Latin America on Yellow Alert for Violence

(Mexico City) The Inter-American Commission on Human Rights warned that Mexico and all of Latin America are on yellow alert due to use of the armed forces to combat crime. The report revealed for the first time in decades crime has overcome unemployment as the main concern. According to the report, the Americas have a homicide rate of 25.6 per 100,000 while Europe has 8.9, the western pacific 3.4 and 5.8 in Southeast Asia.

http://www.milenio.com/node/591076

____________________


Domestic News – United States

 

Illegal immigrant charged in fatal crash-VIRGINIA
 

http://www2.timesdispatch.com/news/2010/nov/28/fatl28-ar-680166/
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
$4 Million In Pot Confiscated From Warehouse, Upper Arlington Home-OHIO

http://www.10tv.com/live/content/local/stories/2010/11/28/story-columbus-upper-arlington-home-drug-raid.html?sid=102
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Deputies Have Busy Days, Nights In Desert-AZ
http://www.kpho.com/news/25973207/detail.html?treets=pho&tml=pho_12pm&ts=T&tmi=pho_12pm_1_01000212012010
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Gulf Coast Taskforce seizes sailboat, 4,500 Pounds of Marijuana, arrests 3-LOUISIANA
http://www.bymnews.com/news/newsDetails.php?id=78299
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
WikiLeaks to target Mexico, narcotics
http://www.elpasotimes.com/news/ci_16738374?source=most_viewed
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Despite cartel violence, DHS moves to increase travel between countries
http://www.examiner.com/county-political-buzz-in-san-diego/despite-cartel-violence-dhs-moves-to-increase-travel-between-countries
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Port of L.A. heist raises questions about port security-CALIFORNIA
http://homelandsecuritynewswire.com/port-la-heist-raises-questions-about-port-security
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Federal agents bust Port of Miami workers
-drugs-Latin America to Caribbean to Miami
http://www.miamiherald.com/2010/12/01/1951555/federal-agents-bust-port-of-miami.html
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

-end of report-

 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
We have room for but one flag, the American flag…and we have room for but
one sole loyalty and that is a loyalty to the American people.”
~Theodore Roosevelt 1919

5 Responses to “Mexico Interior Minister Francisco Blake Mora says Government is Winning the Drug War”

  1. spiderman Says:

    Ik heb zijn surfen online: meer dan 4 uur vandaag , toch heb ik nooit
    gevonden een interessant artikel als de uwe . Het is vrij moeite waard genoeg voor mij .

    In mijn ogen , web-eigenaren en bloggers die
    goede content zoals je deed , de internet zal veel meer
    zijn nuttiger dan ooit tevoren . |
    I kon niet weerstaan ​​ commentaar . Zeer goed geschreven! |
    ik meteen aangrijpen rss feed als ik kan niet in het vinden e-mail abonnement hyperlink of nieuwsbrief service.

    Heeft u enig ? Gelieve allow me realiseer zodat I kunnen abonneren .
    Bedankt. |
    Het is gepaste tijd om wat plannen voor de toekomst te maken en het is het is tijd om
    gelukkig te zijn . ik heb lees dit bericht en als ik kon ik
    wilt raden u sommige interessante dingen of tips . Misschien u kunnen schrijven naast artikelen in verband met dit artikel .
    I wens lees meer dingen over ! |
    Het is de beste tijd om sommige plannen voor de lange termijn en het
    is tijd om gelukkig te zijn . Ik heb leren publiceren en als ik kon wens adviseer
    u sommige interessante problemen of suggesties .
    Misschien u zou schrijven volgende met betrekking tot dit artikel .
    I wens lezen nog meer dingen over it! |
    Ik heb zijn surfen online groter dan drie uur nu , maar I
    geenszins ontdekt aandachttrekkende artikel als de uwe .

    Het is prachtig waard voldoende voor mij. In mijn ogen , site-eigenaren en bloggers
    gemaakt precies goed content je waarschijnlijk deed , web zijn veel meer nuttig dan ooit tevoren .
    |
    Ahaa , zijn gezellig gesprek inzake paragraaf op deze plaats dit website , ik heb gelezen dat alles, dus
    op dit moment me ook commentaar hier . |
    Ik weet zeker dat dit Bericht heeft aangeraakt alle internet mensen , zijn echt heel leuk fastidious bericht op
    het opbouwen van nieuwe website . |
    Wow, dit artikel wordt kieskeurig , jongere zus
    analyseert dit soort dingen , zo ik ga vertellen haar .
    |
    Bewaard als favoriet , I love uw blog ! |
    Way cool! Sommige heel geldige punten! Ik waardeer je schrijf dit Bericht en rest van de site extreem echt goed.
    |
    Hoi , ik geloof Dit is een geweldige website . Ik StumbledUpon it ;
    ) ik ga opnieuw opnieuw sinds ik bookmark het. Geld en vrijheid is de grootste
    manier om te veranderen , kan je rijk worden en blijven help andere mensen .
    |
    Woah ! Ik ben echt graven de template / thema van deze blog .
    Het is simpel , maar effectief . Vaak is het erg moeilijk stoere om dat ” perfecte balans ”
    tussen uitstekende bruikbaarheid en verschijning . Ik moet zeggen je hebt gedaan een verbazingwekkende werk
    met deze . ook , de blog laadt extreem fast voor
    mij op Firefox . Excellent Blog ! |
    Dit zijn eigenlijk fantastische ideeën in betrekking bloggen. Punten Hier heb je enkele goed kieskeurig mooie aangeraakt .

    Enigerlei wijze houden wrinting . |
    Ik geniet wat jullie neiging om ook omhoog . Dit soort knap werk
    en exposure ! Blijf op de prachtig werkt jongens die ik heb inbegrepen dat jullie blogroll .
    |
    Howdy ! Iemand in mijn Myspace groep deelde deze site bij ons , dus ik kwam check it out .
    Ik ben zeker genieten de informatie . Ik ben boek-markering en zal tweeten aan mijn volgelingen! Wonderful blog
    en grote stijl en design . |
    I love wat jullie zijn meestal ook omhoog . Dit soort knap
    werk en exposure ! Blijf op de uitstekend werkt jongens die ik
    heb toegevoegd dat jullie blogroll . |
    Hey zou je het erg delen welke blog platform je werken met ?
    Ik zoek om mijn eigen blog in de nabije toekomst te starten,
    maar ik heb een taaie selectie tussen BlogEngine / WordPress/B2evolution en Drupal .
    De reden dat ik vraag is omdat je ontwerp lijkt anders dan de meeste blogs en ​​ik ben op zoek naar iets uniek .
    PS Sorry voor krijgen off – topic , maar ik moest vragen !
    |
    Howdy zou je het erg me te laten weten welke
    webhost u gebruik te maken ? Ik heb uw blog geladen in 3 diverse
    browsers en ik moet zeggen dat dit blog laadt een stuk sneller sneller
    dan de meeste . Kunt u suggereren een goede
    hosting provider op een eerlijke prijs ?

    Kudos , Ik waardeer het! |
    Iedereen houdt van het wanneer individuen elkaar te krijgen en delen gedachten .
    Grote blog , verder het goede werk ! |
    Dank u voor de goed writeup . Het was in feite een pretpark rekening het.
    Kijk geavanceerde naar meer toegevoegd aangename van u!
    Echter , kunnen we communiceren ? |
    Hey wilde alleen maar om u een snelle heads- up . De
    woorden in uw Artikel lijken te draaien van het scherm
    in Firefox . Ik weet niet zeker of dit is een formaat issue of iets te
    maken met internet browser browser compatibiliteit, maar ik
    dacht dat dacht ik post naar u te laten weten .
    De stijl en design kijk geweldig hoor ! Hoop dat je de nummer
    fixed binnenkort. Veel dank |
    Dit is een onderwerp dat is dicht bij Veel dank !
    Precies waar zijn uw contactgegevens hoewel? |
    Het is heel moeiteloos om uit te vinden onderwerp op web ten opzichte van boeken ,
    want ik vond dit stuk schrijven op deze website . |
    Heeft uw site hebben een contact pagina ? Ik heb een moeilijke tijd lokaliseren maar ,
    zou ik graag shoot u een e – mail . Ik heb wat aanbevelingen ideeën voor uw blog u misschien geïnteresseerd
    in het gehoor. Hoe dan ook , grote website en ik kijk uit naar het meer groeien in de tijd.
    |
    Hi ! Ik heb lezing weblog enige tijd nu en eindelijk de moed
    moed om verder te gaan en geven u een schreeuw van Huffman Texas !
    Enkel gewild zeggen keep up the goed werk !
    |
    Groeten uit Californië ! Ik ben vervelen tot tranen vervelen op
    het werk dus ik besloot om controleren website op mijn iphone tijdens
    de lunchpauze . I liefde de info bieden hier en kan niet wachten om een kijkje te nemen als ik thuiskom .
    Ik ben verbaasd snel je blog geladen op mijn mobiele telefoon ..
    ik ben niet eens met behulp van WIFI , gewoon 3G .. Anyways , ontzagwekkende site !
    |
    Haar als jij leren mijn gedachten ! U lijken weten zozeer over deze ,
    als jij schreef het boek gids in het of iets .
    Ik denk dat je zou met wat % te rijden het bericht home een beetje
    , anders dan dat , dit is uitstekende blog. Een fantastische lezen .
    Ik zal zeker zeker terug . |
    Ik bezocht verschillende webpagina’s echter de audio eigenschap voor audio songs bestaande op dit website is
    echt prachtig . |
    Hello , ik lees je blog van tijd tot tijd en ik zelf een soortgelijk en ik was gewoon benieuwd als je veel spam feedback ?
    Zo ja, hoe denkt u voorkomen het, elke plugin of wat je maar kunt suggereren ?
    Ik krijg zo veel de laatste tijd is me krankzinnig help wordt zeer gewaardeerd .
    |
    Groeten ! Zeer nuttig in dit specifieke bericht ! Het is de kleine veranderingen die maken veranderingen de belangrijkste de belangrijkste het grootste
    . Dank for sharing! |
    Ik echt liefde uw blog .. Aangenaam kleuren en thema.

    Wist u creëren deze website jezelf? Gelieve te antwoorden terug als
    ik probeert te creëren mijn eigen website en willen uitzoeken waar je deze kreeg
    van of wat de is vernoemd . Thanks ! |
    Hello there ! Dit blogpost kon niet worden geschreven beter !

    Doorlezen dit bericht doet me denken aan mijn vorige kamergenoot
    ! Hij continu gehouden over dit. ik zeer zeker zal verstuur dit
    artikel hem . Vrij bepaalde hij gaat hebben een grote lezen .
    Bedankt voor delen! |
    Wow ! Deze blog ziet er precies net als mijn oude!
    Het is op een volledig anders onderwerp maar het heeft vrijwel hetzelfde pagina-indeling en design. Nog te
    ontvangen kleurkeuze ! |
    Er is zeker veel te leren over onderwerp . I love alle punten die u gemaakt .
    |
    U maakte sommige fatsoenlijke punten daar. I keek op het web voor meer informatie over de kwestie en vond de meeste mensen zullen mee te gaan met uw mening over deze site .
    |
    What’s up , controleren blogs dag . Uw schrijven stijl ontzagwekkende , blijven doen wat je doet !
    |
    I net kon niet ga weg website voordat suggereren dat ik echt genoten de standaard informatie een persoon levering in gasten ?
    Is ga zijn terug gestaag om check-up op nieuwe berichten |
    ik nodig om u te bedanken voor deze geweldige goed te lezen !
    I zeker hield beetje het. ik heb je bookmark werd uit te checken dingen die
    je posten … |
    What’s up , wilde alleen maar vertellen , hield dit artikel .

    Het was grappige . Keep on posting ! |
    I drop een opmerking toe als wanneer I waarderen een bericht op een website of ik heb naar waardevolle bijdrage te leveren om het gesprek .
    Meestal is het gevolg van de vuur weergegeven in het bericht I gebladerd .
    En on artikel % BLOG_TITLE % . I was enthousiast genoeg om vertrekken 😉 I weet heb 2 vragen voor u als het
    allright . Is het simpelweg mij of doet het
    geven de indruk als een paar van deze reacties kijken alsof ze
    zijn achtergelaten door hersendood mensen ?
    : – P En , als je detachering at andere plaatsen , ik zou graag follow alles verse
    moet je posten . Kan maak een lijst iedereen van alle gemeentelijke pagina’s zoals je LinkedIn-profiel , Facebook-pagina of
    Twitter-feed ? |
    Hi there , ik geniet van het lezen van alle uw artikel .
    I als om in een kleine toelichting om u te ondersteunen schrijven .
    |
    I altijd bracht mijn half uur om dit te lezen website ‘s inhoud dagelijks samen met een cup koffie.
    |
    I continu deze gemaild blog na pagina aan al mijn contact ,
    als als willen lezen daarna mijn vrienden zal ook.
    |
    Mijn coder probeert te overtuigen overtuigen mij om te verhuizen naar net van PHP
    . . Ik heb altijd een hekel aan het idee vanwege de kosten .
    Maar hij tryiong niettemin . Ik heb met behulp van Movable type diverse websites voor
    ongeveer een jaar en ben nerveus over te schakelen naar een ander platform .

    Ik heb gehoord fantastisch goede dingen over blogengine.net .
    Is er een manier waarop ik kan overdracht al mijn wordpress
    berichten in het? Elke vorm van hulp zou zeer gewaardeerd!
    |
    Goede dag ! Ik zou zweren dat ik bezocht deze blog vóór maar na kijken naar een paar van de artikelen ik besefte het is nieuw voor
    mij. Sowieso , ik ben zeker happy Ik ontdekte het en ik zal bookmarking
    zijn het en regelmatig terug regelmatig ! |
    Wonderful werk ! Dat is het type info die worden verondersteld
    om over de internet . Disgrace op Google voor nu niet indienen bovenste !
    Come on over en overleggen met mijn website . Dankzij = ) |
    Heya Ik ben voor de eerste keer hier . I stuitte dit forum en ik vind het echt handig & het hielp me veel .
    Ik hoop iets terug te geven en hulp anderen zoals jij geholpen mij.
    |
    Groeten , ik denk uw site kon worden met internet browser compatibiliteit issues .
    Wanneer ik een kijkje nemen op uw website in Safari , het ziet er
    prima maar toen opening in IE , het is enige overlapping kwesties .
    ik alleen maar wilde geven u een snelle heads-up ! Afgezien van dat ,
    uitstekende blog ! |
    Someone se assisteren te ernstig te berichten ik misschien staat .
    Dit is allereerste keer dat ik bezocht uw website pagina en tot nu ?

    I verrast met de analyse u aan maken deze feitelijke publiceren ongelooflijke .
    Excellent vacatures ! |
    Heya Ik ben voor de primaire keer hier . I gevonden dit forum
    en ik in het vinden Het echt nuttig en het
    hielp me veel . Ik hoop te geven een ding weer en help anderen zoals jij geholpen mij.
    |
    Hi there ! ik gewoon willen geven u een grote voor uw uitstekende
    info u hier op dit bericht. Ik ben terug naar uw website voor meer binnenkort.
    |
    I telkens gebruikt om lezen bericht in kranten , maar nu als ik
    ben een gebruiker van net zo dus vanaf nu gebruik ik net voor artikelen , dankzij
    web . |
    Uw methode van veelzeggende het hele ding Bericht is in feite leuk , alle in staat eenvoudigweg
    zich bewust zijn van het , Heel erg bedankt .
    |
    Hello er , Ik ontdekte website door het gebruik van tegelijk als zoeken naar gerelateerd onderwerp , website kwamen up, het ziet er verschijnt
    goede . ik heb bladwijzer in mijn google bookmarks.
    Hi er , simpelweg werd alert uw blog via Google , en gevonden dat het echt informatief.
    Ik ben ga wees voorzichtig voor brussel . ik waarderen in het geval u overgaan deze
    in toekomst . Veel andere mensen zal uit van uw schrijven. Cheers !
    |
    Ik ben benieuwd wat bloggen systeem u werken met ?
    Ik hebben kleine security problemen met mijn laatste website en ik zou graag iets meer vinden veilig .
    Heeft u aanbevelingen ? |
    Ik ben echt onder de indruk van uw schrijfvaardigheid
    en ook met de lay-out op uw blog . Is dit een betaald thema of heb je wijzigen het zelf
    ? Hoe dan ook keep up the uitstekende kwaliteit van het schrijven , het is zeldzaam om een ​​ mooie zie blog zoals deze vandaag .
    |
    Ik ben extreem indruk samen met uw schrijven talenten en ook met de formaat voor uw blog .
    Is dit onderwerp of heb je wijzigen je zelf ? Hoe dan ook blijven de
    leuk hoge kwaliteit schrijven, het is ongewoon om een mooi weblog zoals deze vandaag ..
    |
    Hello , Neat bericht . Er is een probleem met uw website in web ontdekkingsreiziger , misschien proef dit?
    IE nog is de markt leider en een grote deel van andere mensen zal weglaten je uitstekende schrijven vanwege dit probleem.
    |
    ik niet zeker waar u om uw informatie , maar goede onderwerp
    . Ik moet wat tijd besteden aan het leren veel meer
    of begrip meer . Bedankt voor prachtig informatie Ik was op zoek naar deze info voor mijn missie .
    |
    Hi , ik denk dat ik je zag bezocht mijn website dus kwam ik op ” terug te keren de gunst ” ik ben .
    Proberen te dingen te vinden om te verbeteren verbeteren mijn website ik veronderstel dat het ok om te gebruiken een paar van uw ideeën !
    |
    Hi , ik geloof dat ik opgevallen u bezocht mijn website dus i kwam naar return de wilt ?
    . ik probeert in het vinden problemen naar versterken mijn website ik veronderstel !
    haar goed genoeg gebruiken een paar van uw ideeën !

    |
    Hi er , net werd bewust van uw blog via Google ,
    en vond dat het echt informatief. ik ben ga kijk uit
    voor brussel . Ik zal waarderen als u deze in de toekomst voortzetten. Talloze mensen zullen worden geprofiteerd van uw schrijven .

    Cheers ! |
    ik ben niet meer zeker de plaats u om uw informatie
    , goede onderwerp . I moeten besteden een tijdje
    vinden van meer of inzicht meer . Thank you voor prachtig info Ik was op zoek naar
    info voor mijn missie . |
    Hello mijn vriend ! I wil zeggen dat deze artikel wordt verbazingwekkende ,
    mooi geschreven en bijna belangrijke info . ik zou als to peer extra berichten als deze.
    |
    hello , I love ! uw schrijven zeer veel ! aandeel houden een correspondentie extra over
    uw bericht op AOL ? Ik need een expert in deze omgeving te
    lossen mijn probleem . Misschien dat is u! zoek vooruit om
    u . |
    Ik ben liefdevolle het thema / ontwerp van uw site . Heb je ooit in een internet browser problemen ?

    Een klein aantal publiek hebben geklaagd over mijn blog
    bewerking correct in Explorer , maar ziet er geweldig uit in Firefox .
    Heeft u oplossingen te helpen dit op te lossen kwestie ?
    |
    Goed info . Lucky me stuitte ik op uw site per ongeluk ( stumbleupon ) .

    Ik heb boek vormde het voor later ! |
    Het is enorme dat u ideeën uit deze Bericht evenals van onze discussie gemaakt hier .
    |
    Als u wilt te toename vertrouwdheid only houden een bezoek
    aan deze website en worden bijgewerkt met de nieuwste
    meest up-to – date nieuws -update geplaatst hier . |
    Wat is Happening ik ben nieuw op dit , ik struikelde over deze Ik heb ontdekt Het absoluut nuttig en het heeft geholpen geholpen me uit belastingen. Ik hoop te geven een bijdrage &
    steun verschillende klanten net als zijn geholpen mij. Goed job .
    |
    Wow , ​​dat is wat ik verkennen voor , wat een materiaal !
    present hier op deze website , dankzij admin van deze website
    . |
    Als u verlangen te te een goede deal uit deze artikel dan moet je solliciteren dergelijke methoden uw
    won weblog . |
    Het is een verbazingwekkende bericht ter ondersteuning van de
    internet kijkers ; zij zullen te voordeel van het Ik ben er zeker van .
    |
    Ik heb leren een paar goed spul hier . Zeker waarde bookmarking voor langskomen .

    Yes!

    . . . .

    Laat het me weten .

  2. Low-Cost Bundled Cable TV Says:

    Low-Cost Bundled Cable TV…

    […]Mexico Interior Minister Francisco Blake Mora says Government is Winning the Drug War « M3 Report[…]…

  3. Carlos Bielich Says:

    Your translation of the last article is wrong from Milenio is wrong. The paper says that homicide rate is for Latin America, not for the Americas, the way you have it.

  4. MARK WARDEN Says:

    GENTLELEN: ALL OF YOUR DOMESTIC NEWS ARTICLES ARE AUTOMATICALLY FORWORDED TO ‘COX HIGH SPEED INTERNET’ SITE. PLEASE CORRECT. THANK YOU, KEEP UP THE GOOD WORK. MARK

Leave a Reply

